Hvordan får man en tid?

I nogle tilfælde kan du frit kontakte Kommunikationscentret, og bede om en tid til en samtale. I andre tilfælde skal du kontakte din kommune. Det kan du læse mere om under: Hvem kan få hjælp hos os?

Inden vi kan give dig en tid, skal du sende et udfyldt ansøgningsskema og et samtykke til os. 

Hent ansøgnings- og samtykkeskema her 

Hvis du ikke kan udskrive skemaerne, sender vi dem til dig senest to hverdage efter din henvendelse.

 

Hvorfor skal jeg udfylde blanketter for ansøgning og samtykke?

Ansøgningsskemaet er den formelle ansøgning om en ydelse. Samtykkeerklæringen skal bruges til at indhente og videregive de oplysninger, vi har brug for for at kunne behandle din sag. Vi får fx oplysninger fra læge eller optiker, og sender oplysninger til bopælskommunen. 


Er der ventetid på at komme til?

Inden for 5 arbejdsdage får du en bekræftelse på, at vi har modtaget din henvendelse. Ventetiden til den første samtale (udredningen) varierer - se aktuelle ventetider her.