×

Advarsel

JUser: :_load: Kan ikke indlæse bruger med ID: 980

Fif til dig med erhvervet hjerneskade

mobiltelefon

Apps til tekst-oplæsning
Juni 2018

Tag et billede af en tekst med mobiltelefonen eller tabletten, og få en app til at læse teksten højt for dig. Vi præsenterer forskellige apps til tekstoplæsning.

 

 

Få tip om apps til oplæsning af tekst

Guide til Picto Selector: Sådan indsætter du emojis
September 2016

Nyt i Picto Selector: Vælg blandt mange emojis! Klik på videoen, og se hvordan.
Billede af Peder

Video om livet efter en hjerneblødning
Oktober 2014

5:21 min. "Vanskelighederne forsvinder ikke, men jeg kan lære at leve med dem..." Mød Peder, hvis liv tog en uventet drejning efter en blødning i hjernen. På Kommunikationscentret fik Peder undervisning og samtaler med en neuropsykolog. Og det har gjort, at han i dag føler sig bedre rustet til at håndtere de kognitive vanskeligheder, han lever med. I videoen fortæller Peder bl.a. om, hvad man kan gøre for at undgå udtrætning og overbelastning. Link til video på Youtube

Grin, græd, grimassér – skab mere liv i dit ansigt (del 1)
Juni 2012

Bliv bevidst om din mimik. Ved at overdrive dit mimiske udtryk, får ansigtet mere liv. Videoklippene viser eksempler på øvelser for personer med Parkinsons sygdom.

Grin, græd, grimassér – skab mere liv i dit ansigt (del 2)
Juni 2012

Bliv bevidst om din mimik. Ved at overdrive dit mimiske udtryk, får ansigtet mere liv. Videoklippene viser eksempler på øvelser for personer med Parkinsons sygdom.
yngre og ældre person i samtale

Afasi - 10 gode råd til samtale
maj 2012

Kender du nogen der er ramt af afasi? Måske har du da oplevet situationer, hvor kommunikationen ikke slår til. Disse 10 råd fortæller noget om, hvilke hensyn du kan tage som samtalepartner. Hent gode råd til samtale
strandsten balancerer ovenpå hinanden

Guidet meditation og afspænding
Marts 2012

Lav meditations- og afspændingsøvelser til guidet vejledning. Denne type øvelser gør vi brug af, når vi underviser borgere med øget udtrætning efter fx blodprop i hjernen. En regelmæssig/daglig udførelse af denne type øvelser, kan hjælpe med at håndtere udtrætning og dermed øge livskvalitet. På andre områder har man også haft fokus på denne måde at arbejde på. Fx i behandlingen af depression og angst, hvor der er en dokumenteret positiv effekt. Øvelsen kan også laves, når du har brug for en pause fra de ting, der fylder i hverdagen. Find et roligt sted, hvor du kan sidde eller ligge godt og uforstyrret i ca. 15 min. God fornøjelse! Læs mere
Denne hjemmeside bruger cookies. / This site uses cookies. Hvis du klikker videre på siden, siger du ja til vores brug af cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website:
Accepter