Hvad henvender sig borgerne om?

Eksempler på typiske telefoniske henvendelser og mails:

Borgere...

• der ringer, fordi høreapparatet er gået i stykker, og de ikke ved, hvad de skal gøre.

• der ønsker at drøfte valg af høreapparat, fordele og ulemper ved at benytte høreklinikkens eller et privat tilbud, hvilke hjælpemidler der går sammen med høreapparatet osv.

• med spørgsmål til brug af f.eks. tekniske hørehjælpemidler.

• med ønske om vejledning i brug af Daisyafspiller.

• med hovedbåren svagssysnoptik, som ønsker råd om alternative kompensationsmuligheder, fordi deres syn er blevet svagere.

• der ikke kan huske, hvordan nogle konkrete/specifikke funktioner ved et bevilget hjælpemiddel bruges.

• der ringer med ønske om at få opgraderet specialprogrammer, da computeren ikke kører optimalt med nuværende versioner.

• der fx har fået en ny blødning i det ene øje, og hvor synet er blevet betydelig dårligere. Den lokale øjenlæge har tilbudt operation mod egenbetaling, og borger har desuden en tid på Glostrup øjenklinik.

• der fx ønsker at søge om mobiltelefon med mobiltale, og gerne vil have råd om, hvad der findes af muligheder, hvad det koster, hvad man kan søge, hvad der er egenbetaling, hvornår man kan afprøve et evt hjælpemiddel etc.

 

Denne hjemmeside bruger cookies. / This site uses cookies. Hvis du klikker videre på siden, siger du ja til vores brug af cookies.
Jeg accepterer cookies fra dette website:
Accepter