Leverings- og serviceaftale
Leverings- og serviceaftale
Vi kan tilbyde en leverings- og serviceaftale i forbindelse med bevilling af Tobii øjenstyringssystem.
I prisen indgår udbringning, afhentning samt reparation/udbedring af fejl opstået ved almindelig brug af hjælpemidlet. Kommunen er velkommen til at kontakte Kommunikationscentret, hvis forhold om aftalen ønskes uddybet.
Lovgrundlag: Lov om social service § 112. Hjælpemiddelbekendtgørelsen §§ 4 og 22.
Bindning
Kommunen binder sig i minimum 3 måneder, herefter opkræver Kommunikationscentret for det antal måneder borgeren har hjælpemidlet.
Betaling
Kommunen betaler fra den første i den måned, hvor aftalen er indgået/ hjælpemidlet leveret til den sidste i den måned, hvor hjælpemidlet returneres. Hvis udlånte hjælpemidler forsvinder, eller hvis aftalen opsiges uden Kommunikationscentret får hjælpemidlet retur, så betaler kommunen restværdien af det udlånte hjælpemiddel.
Reparation
Hvis et hjælpemiddel skal repareres / have udbedret en fejl, der ikke er opstået ved almindelig brug af hjælpemidlet, så er det kommunens afgørelse, om Kommunikationscentret skal reparere, og reparationen er kommunens udgift.
Udskiftning
Hvis hjælpemidlet ikke kan repareres, vil det blive udskiftet. Hvis et hjælpemiddel ikke længere opfylder borgerens behov, udskifter Kommunikationscentret til en egnet model, hvis dette er muligt. Ved nødvendig udskiftning af hjælpemidlet kan der forekomme ændring i prisen, fordi hjælpemidlet ikke længere kan anskaffes eller borgerens behov er ændret betydeligt. Kommunikationscentret indstiller til ny aftale.